Menu

Tipuri de logouri și cum să îl alegi pe cel potrivit

Un logo este o imagine care simbolizează afacerea ta. Dar știai că există câteva tipuri diferite de logo-uri?

Deși toate acestea reprezintă o combinație de tipografie și imagini, fiecare tip de logo oferă brandului o emoție diferită. Și din moment ce logo-ul companiei tale este primul lucru pe care îl vor vedea noii clienți, dar trebui să te asiguri că acesta transmite valorile companiei.

1. Logo-urile monograme

Logo-urile monograme sunt logo-uri realizate din litere, de obicei inițiale de marcă. IBM, CNN, HP, HBO.

Obserăm un tipar. Acestea sunt inițialele unor companii renumite cu nume destul de lungi. Cu 2 sau 3 cuvinte pe care să le reamintim, fiecare dintre ele a apelat la utilizarea inițialelor pentru crearea logourilor. Deci, este perfect logic ca ei să folosească monograme – uneori numite logo-uri cu litere – pentru a-și reprezenta organizațiile.

2. Logotipuri

Similar unui marcaj, un cuvânt sau un logotip este un logo pe bază de fonturi care se concentrează doar pe numele unei afaceri.

Gândește-te la Visa și Coca-Cola. Logotipurile funcționează foarte bine atunci când o companie are un nume succint și distinct. Logo-ul Google este un exemplu excelent în acest sens. Numele în sine este atrăgător și memorabil, astfel încât, atunci când este combinat cu o tipografie puternică, logo-ul ajută la crearea unei recunoașteri puternice a mărcii. Un exemplu din România, ar fi logoul site-ului de știri Cancan.

3. Simbolurile

Simbolul este un logo pe bază de pictogramă sau grafică. Este probabil imaginea care vine în minte atunci când la mărul Apple sau pasărea Twitter.

Fiecare dintre aceste logo-uri ale companiilor este atât de emblematic, și fiecare marcă este astfel stabilită încât marca este imediat recunoscută. O adevărată marcă este doar o imagine. Din acest motiv, poate fi un tip de logo dificil pentru noile companii sau pentru cele care nu au o recunoaștere puternică a mărcii.

4. Logouri abstracte

Un logo abstract este un tip specific de logo, de tip imagine. În loc să fie o imagine recunoscută – ca un măr sau o pasăre – este o formă geometrică abstractă care reprezintă afacerea dvs.

Câteva exemple celebre includ cercul împărțit Pepsi și floarea Adidas. Ca toate simbolurile logo-ului, acestea abstracte funcționează foarte bine pentru că reușesc să condenseze marca companiei tale într-o singură imagine. Cu toate acestea, în loc să te limitezi la o imagine a unor lucruri recunoscute, logourile abstracte îți permit să creezi ceva cu adevărat unic pentru a reprezenta marca companiei tale

5. Mascotele

Siglele de tip mascot sunt logouri care implică un caracter ilustrat. Adesea colorat, uneori caricaturist și, cel mai adesea, distractiv, logo-ul mascotă este o modalitate excelentă de a crea propriul purtător de cuvânt al companiei tale.

Acestea sunt 5 tipuri de logouri pe care le poți avea în vedere atunci când te decizi să oferi ceva mai multă identitate vizuală companiei tale.