Creația și importanța designului pentru era prezentului
În zilele noastre, World Wide Web ar putea fi cu siguranță numit țesătura vieții.
Conectează oameni din întreaga lume, indiferent de scopurile și dorințele lor. Comunicarea personală și profesională, comanda și livrarea de bunuri și servicii, educația și îndrumarea, căutarea de informații noi, publicitatea, vizionarea filmelor, urmărirea chestiunilor de zi cu zi și a finanțelor contabile și așa mai departe, și așa mai departe.
Nu există nicio sferă în care Internetul are ceva important de spus. Fără îndoială, există atât avantaje, cât și dezavantaje aduse de tehnologie și noi modalități de comunicare mai largă și mai rapidă de toate felurile.
Ce se află în spatele unui design?
În ceea ce privește termenii-cheie ai design-ului, menționăm că, ca domeniu al activității umane, această activitate se află pe intersecția multor științe și practici. Printre acestea ar trebui menționate următoarele:
- desen și compoziție;
- pictura si coloristica;
- logică și schematism;
- analiză și statistici;
- arte vizuale;
- programare;
- cercetarea utilizatorilor;
- psihologie;
- copywriting;
- branding și marketing.
Acoperind diversele aspecte ale diferitelor metode de design, unii designeri lucrează în echipe, fiecare membru al cărui specialist este specializat într-o anumită sferă, în timp ce ceilalți pot elabora diferite aspecte menționate în mod individual.
Oricum, în marea majoritate a cazurilor, designul este sfera produselor digitale care trebuie să fie funcționale și orientate spre utilizator. După cum a declarat designerul american Charles Eames, “Designul este un plan pentru aranjarea elementelor într-un mod cât mai bun pentru a atinge un anumit scop”, iar cuvintele sale reflectă în totalitate ideea designului modern.
În cazul în care ne uităm la un site web, designerii trebuie sa se concentreze asupra unor aspecte precum:
- utilizare (site-ul este convenabil, clar, logic și ușor de utilizat);
- utilitate (site-ul web oferă conținut util și rezolvă problemele utilizatorilor);
- accesibilitatea (site-ul este convenabil pentru diferite categorii de utilizatori);
- este dorit (site-ul este atractiv și rezolvarea problemelor, păstrează utilizatorii și creează o experiență pozitivă pe care sunt gata să o repete).