Despre graphic design, web design și logo corporate
Când te gândești la designul grafic ce îți vine în minte? O pictură? O carte? Ce zici de un poster?
Acestea sunt doar câteva dintre cele mai frecvente imagini mentale generate de oameni atunci când au fost întrebați despre designul grafic. Însă nici una dintre aceste imagini nu oferă o definiție adevărată a designului grafic.
Picturile, cărțile și posterele sunt doar „rezultate” sau „medii” de design grafic. Dacă cauți definiția designului grafic, vei găsi cel mai probabil o definiție generică nefolositoare.
Dicționarele online definesc designul grafic ca fiind arta sau abilitatea de a combina textul și imaginile în reclame, reviste sau cărți. Această definiție este adevărată, dar nu oferă mult context. Designul grafic este o abilitate, dar nu se limitează la reclame, reviste și cărți. Designul grafic poate fi fizic, digital și oriunde între ele. Din cauza acestei abstracte și versatilități, designul grafic merge mult mai departe, pur și simplu combinând textul și imaginile.
Designul grafic se concentrează pe comunicarea vizuală a unui mesaj
Fiecare proiect pe care lucrează un designer grafic va avea un mesaj unic și un rezultat dorit din acel mesaj. Mesajul poate fi furnizarea de informații, invocarea gândirii, vânzarea unui produs sau chiar stimularea conversației semnificative.
Designul grafic este în jurul tău. Este vorba de a exprima o idee în modul cel mai bun, folosind poveste vizibilă. Acest lucru poate suna simplu, dar necesită rezolvarea problemelor, comunicarea, atenția, răbdarea și, cel mai important, o bună înțelegere a rezultatului dorit al proiectului.
Popularizarea social media și progresele în tehnologie au stârnit curiozitatea cu privire la designul grafic. Abilitatea de a împărtăși cu ușurință informații duce la creșterea numărului de artiști care doresc să-și împărtășească activitatea și să se angajeze cu noi audiente.
Tehnologia oferă oportunități pentru cei mai novici dintre iubitorii de artă să-și împărtășească opera de artă. Din nefericire, ușurința de a împărtăși informații a dus la o saturație superioară a operelor de artă în întreaga comunitate de design. Suprasaturarea lucrărilor de artă face dificilă evidențierea și recunoașterea; făcând studiul designului grafic esențial pentru succes.
Istoria designului grafic
Cele mai vechi forme de design grafic au fost găsite în picturile de peșteri create în jurul anului 15000 î.Hr. Aceste tablouri au fost create pentru a povesti povestiri, pentru a ține evidența evenimentelor și pentru a oferi informații.
Picturile din peșteri au început ca figuri de bază, dar au extins la o lucrare de artă detaliată pe măsură ce anii au progresat. În unele părți ale lumii multe picturi originale de peșteri sunt încă vizibile.
Peisajul picturii a fost util, dar le lipsea o modalitate de a transporta aceste informații în alte locații. Aceasta a fost rezolvată în 105 d.Hr. când Ts’Ai Lun a inventat hârtia. Acest lucru a făcut ca transportul și distribuirea documentelor scrise și a diferitelor tipuri de lucrări să fie mai ușor decât a fost vreodată.
De asemenea, a adăugat o varietate mai mare la tipurile de cerneală, vopsea și alte instrumente care ar putea fi folosite pentru a crea opera de artă. În sfârșit, odată cu crearea tipului mobil de către Johannes Gutenberg în 1450, aveam toate componentele cheie necesare pentru designul grafic modern.
Înțelegerea calendarului evenimentelor majore care contribuie la proiectarea grafică este esențială. Fără cunoașterea trecutului, prezentul și viitorul nu pot fi perfecționate, astfel felul în care au evoluat lucrurile este vital pentru pașii pe care îi vor urma de acum înainte.